Lista part.3 – Dodawanie Elementów.

Powiedzmy, że chcemy przechowywać na liście miesiące, więc musimy do niej dodać elementy i robimy to po prostu wywołując metodę o nazwie add(). Zróbmy to teraz.

Lista part.2 – odczyt danych.

Lista jest bardzo podobna do tablicy, z tym wyjątkiem, że nie ma ustalonego rozmiaru. Możemy dowolnie dodawać do niej dowolną liczbę elementów, kiedy tylko chcemy.

List w C# — praktyczny przewodnik

Wszystko, co musisz wiedzieć o dynamicznych listach. Praktyczny przewodnik po List w C#. Dowiedz się, jak tworzyć dynamiczne listy, dodawać, usuwać i wyszukiwać elementy. Poznaj kluczowe metody, zrozum ich wydajność i odkryj, dlaczego List to najczęściej używana kolekcja w .NET.

Tablice a inne kolekcje.

Odkryj, co łączy tablice, listy i słowniki w C#, a co je fundamentalnie różni. Dowiedz się, kiedy używać każdej z tych kolekcji, aby pisać wydajny i czytelny kod. Praktyczne porównanie i przykłady.

Tablice w C#: Jak edytować element tablicy?

Dowiedz się, jak edytować istniejące elementy w tablicy C# za pomocą indeksu. Zrozum fundamentalną różnicę między modyfikacją a zmianą rozmiaru tablicy i odkryj, dlaczego jej wielkość jest stała. Praktyczny przykład i kluczowe zasady!

Tablice w C#: Jak wybrać element z kolekcji?

Naucz się, jak poprawnie wybierać elementy z tablicy w C# za pomocą indeksu. Odkryj kluczową zasadę indeksowania od zera i zobacz, jak unikać typowych błędów, które prowadzą do awarii programu. Kompletny i bezpieczny przykład kodu!

Pętla foreach w C# – Jak Efektywnie Iterować przez Kolekcje

Czy zastanawiałeś się kiedyś, jak w prosty i bezpieczny sposób przejść przez wszystkie elementy tablicy lub listy w C#? Poznaj sekret pętli foreach – narzędzia, które rewolucjonizuje sposób pracy z kolekcjami!
Pętla foreach to jeden z najbardziej użytecznych i popularnych mechanizmów w C# do iterowania przez kolekcje danych. W tym artykule dowiesz się, jak prawidłowo używać pętli foreach oraz poznasz jej zalety w porównaniu z innymi metodami iteracji.

Tablica. (Zbiór uporządkowany o ustalonym rozmiarze)

Tablica jest zindeksowanym zbiorem obiektów, wszystkich tego samego typu. Tablica jest dobra w przypadku przechowywania stałej liczby wartości lub referencji. Dwie szczególne cechy tablicy polegają na tym, że zawiera ona stałą liczbę elementów w określonej kolejności.

Tablice i kolekcje w C#

Tablice i kolekcje są fundamentalnymi strukturami danych w języku C# i innych językach programowania. Pozwalają na przechowywanie i zarządzanie danymi w różny sposób.

Funkcje (metody) w C#

Funkcje, zwane również metodami w języku C#, są kluczowym elementem programowania. Pozwalają na grupowanie określonych operacji w jednym miejscu, co ułatwia zarządzanie i strukturę kodu.

Pętle w języku C#

Pętle w języku C# są używane do wielokrotnego wykonywania określonego bloku kodu. Pozwalają na automatyzację powtarzalnych zadań, przetwarzanie kolekcji danych i ogólnie na kontrolowanie przepływu programu w zależności od określonych warunków.

Instrukcje warunkowe w C#

Instrukcje warunkowe pozwalają na wykonanie określonych bloków kodu tylko wtedy, gdy pewien warunek jest spełniony. W C# najczęściej używane instrukcje warunkowe to “if”, “else if” i “else”.