Łańcuchy (string)

Łańcuchy , a więc ciągi znaków w języku C#, są typu string. Ciągi znaków są przechowywane jako sekwencyjne, tylko do odczytu kolekcje obiektów typu char w standardzie Unicode. W języku C# słowo kluczowe string jest aliasem do System.String, a więc obydwa zapisy są równoważne. Możliwe jest odwołanie się do konkretnego znaku w łańcuchu za pomocą operatora indeksowania:

string napis = "Tekst";
napis[1] == 'k'

Ponieważ obiekt typu string jest niezmienny , podczas operacji na łańcuchach za każdym razem tworzony jest nowy obiekt typu string. Poniżej wymieniono właściwości dostępne w klasie System.String :

  • Chars — pobiera znak z określonego miejsca w łańcuchu,
  • Length — zwraca liczbę znaków.

Najważniejsze metody dostępne w klasie System.String to :

  • Compare() — porównuje łańcuchy znaków;
  • Concat() — łączy łańcuchy znaków;
  • Copy() — kopiuje łańcuch znaków;
  • Equals() — określa, czy łańcuchy są takie same;
  • IndexOf() — zwraca pozycje w łańcuchu dla konkretnego znaku;
  • IsNullOrEmpty() — sprawdza, czy podany ciąg znaków jest pusty;
  • PadLeft() — tworzy nowy ciąg, który wyrównuje znaki do prawej, a po lewej stronie dopełnia łańcuch określonymi znakami;
  • PadRight() — tworzy nowy ciąg, który wyrównuje znaki do lewej, a po prawej stronie dopełnia łańcuch określonymi znakami;
  • Remove() — zwraca nowy pusty ciąg;
  • Split() — dzieli łańcuch na tablice ciągów określonej długości;
  • ToLower() — konwertuje ciąg znaków na małe litery;
  • ToUpper() — konwertuje ciąg znaków na wielkie litery;
  • Trim() — usuwa znaki spacji z początku i końca łańcucha;
  • ToCharArray() — kopiuje znaki z łańcucha do tablicy znaków.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *