Single Responsibility Principle – SRP – aplikacja

Dobrze tak jak już powiedziałem wystarczy już tych rozważań teoretycznych tego nudzenia i przejdźmy do praktycznego zastosowanie a wszystko stanie się jasne i proste, a najlepszy jest praktyczny, życiowy przykład !!!

C# – Events

Kolejnym typem, który możemy mieć w klasie są zdarzenia. Wielokrotnie w rozwoju oprogramowania potrzebujemy interakcji aby śledzić komponenty, które wykonują jakieś interesujące rzeczy w nieprzewidywalnym czasie. Na przykład przycisk na ekranie jest elementem, który chcemy śledzić, i chcemy wiedzieć, kiedy użytkownik klika ten przycisk.

Single Responsibility Principle – SRP

Oznacza to, że nasze klasy czy metody powinny posiadać tylko jedną odpowiedzialność. Nie powinien istnieć więcej niż jeden powód abyśmy chcieli zmodyfikować naszą klasę. Nie możemy tworzyć fabryki, która produkuje wszystko statki, rowery, samochody i jednocześnie szyje spodnie. Każda klasa powinna być odpowiedzialna za jedną rzecz.

Jak Zastosować 5 Zasad SOLID ?

Postaram się wam teraz przedstawić ogólne zasady, jakie powinny być stosowane aby pisać dobry kod. Zapewne wszyscy chcielibyśmy aby nasze aplikacje jak i ich architektura była jak najwyższej jakości.

Lista part.7 – wydajność.

Chcę teraz zakończyć ostrzeżeniem o wydajności. Widzisz, tylko dlatego, że możesz łatwo wstawiać i usuwać elementy niekoniecznie oznacza, że powinieneś. Pomyśl o akcji polegającej na dodawaniu elementów na końcu listy.

Lista part.6 – wstawianie, wyszukiwanie …

Prawie każda kolekcja ma właściwość, która powie Ci, ile elementów jest w kolekcji, ale dla prawie wszystkich kolekcji ta właściwość nazywa się Count. Natomiast Tablica jest dość dziwnym wyjątkiem, tablica różni się od wszystkich innych kolekcji gdyż ta właściwość nazywa się Length.

C# – Delegate

Wyobraź sobie, że chcesz zadeklarować zmienną, która odwołuje się do metody, a więc nie jest zmienną do trzymania liczby całkowitej, lub ciągu znaków lub dowolnego obiektu jakiejś klasy.

Lista part.5 – Import danych z pliku.

Teraz nadszedł czas na demo. Kiedy omawialiśmy tablice stworzyłem demo,
które wyświetlało 7 pierwszych miast zaimportowanych z pliku CSV.
Teraz zamierzam zmodyfikować to demo, aby zamiast importować tylko 7 miast, importować i wyświetlać wszystkie miasta. Mamy nasz CsvReader.

Lista part.4 – typ generyczny.

Teraz porozmawiamy o składni nawiasu kątowego. Jeśli znasz typy generyczne w C#, to rozpoznasz, że nawiasy kątowe oznaczają Lista od T jako typ ogólny (generyczny).

Lista part.3 – Dodawanie Elementów.

Powiedzmy, że chcemy przechowywać na liście miesiące, więc musimy do niej dodać elementy i robimy to po prostu wywołując metodę o nazwie add(). Zróbmy to teraz.

Lista part.2 – odczyt danych.

Lista jest bardzo podobna do tablicy, z tym wyjątkiem, że nie ma ustalonego rozmiaru. Możemy dowolnie dodawać do niej dowolną liczbę elementów, kiedy tylko chcemy.

C# – Killing the system!

C# i środowisko uruchomieniowe języka (common language runtime) są ściśle ze sobą powiązane. I Jednym z przykładów tej relacji jest sposób działania czyszczenia pamięci. Wiemy, że w C# możemy zbudować nowy obiekt, kiedy tylko będziemy go potrzebować. Używając operatora new, możemy stworzyć obiekt.