Sortowanie przez wstawianie

Algorytm Euklidesa

Algorytm Euklidesa (Największy wspólny dzielnik): Ten algorytm służy do znalezienia największego wspólnego dzielnika dwóch liczb całkowitych. Opiera się na iteracyjnym odejmowaniu mniejszej liczby od większej, aż obie liczby będą równe.

Bucket Sort

Sortowanie kubełkowe (Bucket Sort) to efektywny algorytm sortowania, który jest szczególnie skuteczny w przypadku równomiernie rozłożonych danych wejściowych.

Binary Search

Algorytm Binary Search (inaczej znany jako wyszukiwanie binarne) to efektywny algorytm służący do wyszukiwania elementu w posortowanym zbiorze danych. Działa on przez podział zbioru na dwie połowy i porównywanie wartości środkowej z elementem, który jest poszukiwany.

Linear Search

Merge Sort

Merge Sort to efektywny algorytm sortowania oparty na strategii “dziel i zwyciężaj”. Działa poprzez podział oryginalnej kolekcji na mniejsze fragmenty, sortowanie tych fragmentów, a następnie scalanie ich, aby uzyskać posortowaną kolekcję.

Sortowanie przez wstawianie

Quick Sort

Quick Sort to jedno z najszybszych i najczęściej używanych algorytmów sortowania. Jest to algorytm oparty na strategii “dziel i zwyciężaj”. Działa poprzez wybór elementu zwanego “pivotem”, podział kolekcji na elementy mniejsze i większe od pivota, a następnie sortowanie tych dwóch pod kolekcji.

Clean Architecture

Clean Architecture to koncepcja architektury oprogramowania zaproponowana przez Roberta C. Martina, znanego również jako “Uncle Bob”. Jest to podejście do tworzenia skalowalnych, modułowych i łatwo testowalnych systemów, które są odporne na zmiany i zależności.

UML (Unified Modeling Language)

UML (Unified Modeling Language) to standardowy język modelowania stosowany w rozwoju oprogramowania do wizualizacji, projektowania i dokumentowania systemów informatycznych. Zapewnia zestaw graficznych notacji, które pozwalają programistom komunikować się i zrozumieć strukturę, zachowanie i relacje między różnymi komponentami w systemie oprogramowania.

strategy

Strategy

Wzorzec strategii (Strategy pattern) jest wzorcem projektowym zastosowanym w programowaniu obiektowym, który umożliwia zamianę zachowania obiektu w czasie działania programu. Jest to przykład wzorca projektowego opartego na zasadzie “kompozycji zamiast dziedziczenia”.

Adapter

Adapter

Adaptera konwertuje interfejs klasy na inny interfejs, którego oczekują klienci, pozwala klasom współpracować ze sobą, co nie byłoby możliwe z powodu niezgodnych interfejsów

Most (Bridge)

Ten wzorzec ma na celu oddzielenie abstrakcji klasy od implementacji. W rezultacie zapewnia to możliwość zastąpienia implementacji inną implementacją bez modyfikowania abstrakcji.

Facade

Fasada (Facade)

Fasada zapewnia ujednolicony interfejs do zestawu interfejsów w podsystemie. Ten wzorzec definiuje interfejs wyższego poziomu, który ułatwia korzystanie z podsystemu.

Singleton

Singleton jest kreacyjnym wzorcem projektowym, który zapewnia, że klasa ma tylko jedną instancję i zapewnia globalny punkt dostępu do tej instancji.