
Struktura strony HTML 5
wórzmy teraz stronę HTML od podstaw, abyśmy mogli zobaczyć prawdziwą strukturę strony HTML. Strony HTML zaczynają się od tagu o nazwie HTML
wórzmy teraz stronę HTML od podstaw, abyśmy mogli zobaczyć prawdziwą strukturę strony HTML. Strony HTML zaczynają się od tagu o nazwie HTML
Więc niektóre z podstaw znaczników są takie, że możemy mieć element, a element jest nazwą obiektu i jest otoczony dwoma nawiasami kątowymi, i w tym przypadku stanowi to początek tej struktury…
Witam w szybkim kursie tworzenia stron WWW dla początkujących z HTML5, CSS, JavaScript i Jquery. W dzisiejszym wpisie zrobimy wprowadzenie do HTML.
UML (Unified Modeling Language) to standardowy język modelowania stosowany w rozwoju oprogramowania do wizualizacji, projektowania i dokumentowania systemów informatycznych. Zapewnia zestaw graficznych notacji, które pozwalają programistom komunikować się i zrozumieć strukturę, zachowanie i relacje między różnymi komponentami w systemie oprogramowania.
Moduły wysokopoziomowe nie powinny zależą od modułów niskopoziomowych, obie grupy modułów powinny zależeć od abstrakcji. Abstrakcje nie powinny zależeć od szczegółów rozwiązania, to szczegóły powinny zależeć od abstrakcji.
Teraz omówimy zasadę segregacji interfejsów jest to czwarta zasada SOLID, która opisuje, jak powinniśmy projektować i używać interfejsy w naszych aplikacjach. Zasada ta stanowi, że klienci (klasy) nie powinni być zmuszani do polegania na metodach, których nie używają. Kilka dedykowanych interfejsów jest lepsze niż jeden, który jest zbyt ogólny.
Przyjrzyjmy się teraz, jak możemy zastosować zasadę LSP w naszej aplikacji myjni samochodowej. Użytkownicy naszej aplikacji, zgłosili nam mały błąd który wprowadziliśmy, gdy modyfikowaliśmy nasz kod wprowadzając wzorzec fabryki DetailsPricingFactory do tworzenia różnych instancji typów mycia, teraz musimy to naprawić.
Teraz porozmawiamy o zasadzie podstawiania Liskov. Zasada podstawiania Liskov lub LSP, to trzecia z zasad SOLID która mówi, że:
Funkcje, które używają wskaźników lub referencji do klas bazowych,
muszą być w stanie używać również obiektów klas dziedziczących
po klasach bazowych, bez dokładnej znajomości tych obiektów.
Wyobraźmy sobie teraz hipotetycznie, że przychodzi nasz klient dla którego robimy aplikację i pojawia się nowy wymóg, który zmienia sposób działania naszej aplikacji w niektórych przypadkach. I to jest częsta, bardzo życiowa sytuacja która zdarza się nieustannie. I tak się składa, że firma postanowiła dodać nowy typ mycia Premium i potrzebujemy mechanizmu do obsługi tego nowego typu mycia.
Zasada otwarte/zamknięte lub OCP to jest druga z zasad SOLID, która mówi nam, że jednostki oprogramowania, takie jak moduły, klasy, funkcje i tak dalej, powinny być otwarte na rozszerzanie, ale zamknięte na modyfikacje.
Czyli powinna istnieć możliwość zmiany zachowania metody
bez konieczności edytowania jej kodu źródłowego.
Ile obowiązków znaleźliście w CarWash?
Przedstawie teraz wszystkie które mogliście zauważyć.
1) Wszędzie tam, gdzie to robimy, Console.WriteLines(„coś”);
– jest przykładem tego, jak chcemy logować wszystko to co zachodzi w naszej aplikacji.
Dobrze tak jak już powiedziałem wystarczy już tych rozważań teoretycznych tego nudzenia i przejdźmy do praktycznego zastosowanie a wszystko stanie się jasne i proste, a najlepszy jest praktyczny, życiowy przykład !!!