C# Seria Programista – część 3 – Najlepsze Praktyki Podstawy Języka

4.9 z 5
4.9
9 opinii

C# Najlepsze Praktyki – Podstawy języka

Czego się nauczysz
   *  Gdy nauczysz się podstaw C#, to co zrobić dalej?
   *  Pomyśl o tym kursie jako o swojej praktyce.
   *  C# Najlepsze Praktyki: podstawy jezyka.
   *  Jak budować dobre klasy, pola, właściwości, metody.
   *  Zobaczysz kiedy używać klas statycznych, klasy singletony.
   *  Overloading metod lub Overriding metod?
   *  Te tematy poprowadzą cię po ścieżce od ucznia do wykwalifikowanego programisty.
   *  Wiele przydatnych wskazówek i dobrych praktyk.

Wymagania

Chęć nauki programowania i dobrej zabawy !!!
C# Podstawy programowania

Dla kogo jest ten kurs:

  • Programiści C#.
  • Gdy nauczysz się podstaw C#, to co zrobić dalej?
  • Chcesz rozwijać swoje umiejętności poza podstawy?
  • Te tematy poprowadzą cię po ścieżce od ucznia do wykwalifikowanego programisty.

Opis

Kiedy po raz pierwszy zacząłem swoją kariera programistyczna, szybko dowiedziałem się, że jest duża różnica między wiedzą, jak pisać kod a wiedzą jak dobrze napisać kod, i tutaj leży wyzwanie.

Celem tego kursu jest nauka najlepszych praktyk podczas używania podstawowych funkcji języka C#. Prawie wszystko, co tworzymy z C# jest klasą. Najtrudniejsze jest określenie właściwych klas dla każdej warstwy aplikacji. Będziemy badać warstwy aplikacji a następnie spojrzymy na różne typy klas, które możemy stworzyć. Przyjrzymy się również testom jednostkowym.

Następnym krokiem jest budowanie dobrych klasy. Przeanalizujemy kod który należy do klasy i spojrzymy na przestrzenie nazw, klasy statyczne i klasy singleton.

Klasy nie robią niczego, dopóki nie zaczniemy z nich korzystać, więc dalej przyjrzymy się najlepszym praktykom do korzystania z klas, w tym inicjalizacji obiektu, lazyloading, i nowemu operatorowi warunkowemu.

W ramach klasy dane są przechowywane w polach. Zbadamy jak prawidłowo definiować pola, w tym pola zaplecza, stałe i pola tylko do odczytu. Kiedy już mamy dane w naszych pola, chcemy chronić te pola z właściwościami. Omówimy najlepsze praktyki dotyczące korzystania z automatycznych właściwości.

Metody zapewniają operacje dla klasy, więc większość kodu, który piszemy, będzie w ramach tych metod. Będziemy patrzeć kiedy, dlaczego i na najlepsze praktyki tworzenia dobre metody, w tym przeciążanie metod, nadpisywanie metod, metody łancuchowe.

Większość metod wymaga pewnych danych, i te dane są często przekazywane do metoda przez parametry. Będziemy patrzeć na najlepsze praktyki dotyczące określania jasnych parametrów metody, w tym nazwane parametry, parametry wyliczeniowe, parametry opcjonalne i parametry ref i out.

Wiekszość danych w aplikacji jest przechowywana w ciągach tekstowych, więc omówimy najlepsze praktyki dla obsługi ciągów tekstowych, w tym sprawdzanie wartości null, formatowanie ciągów tekstowych, nową funkcje interpolacji ciągów i StringBuilder.

Seria Programista C# :

część 1:  C# Podstawy programowania
część 2:  C# Podstawy Programowanie obiektowego w języku C#
część 3:  C# Najlepsze Praktyki – Podstawy języka
część 4:  Wprowadzenie do kolekcji C#
część 5:  C# Generics

Oddziela aplikację na komponenty, które są łatwiejsze do tworzenia, zmiany, rozszerzania, ponownego wykorzystania i utrzymania.
Klasa, która udostępnia tylko jedno wystąpienie samej siebie.
Podczas definiowania pola z prostym typem danych, który nigdy się nie zmieni.
Z kodem w getterze lub setterze i z odpowiednimi modyfikatorami dostępności.

Kod źródłowy dostępny na githubie

https://github.com/mariuszjurczenko/DevHobbyApp



4.9
4.9 z 5
opinie 9

Szczegóły oceny

5 ⭐️
8
4 ⭐️
1
3 ⭐️
0
2 ⭐️
0
1 ⭐️
0

{{ review.user }}

{{ review.time }}
 

Pokaż więcej
Proszę się zalogować, aby napisać opinię
C# Seria Programista – część 3 – Najlepsze Praktyki Podstawy Języka
Kategoria:
4.9 z 5
4.9
9 opinii
Cena:
PLN 300