C# Seria Programista – część 5 – Generics

C# Generics

Czego się nauczysz
   *  Podstawowe zasady, które powinieneś znać o typach Generycznych
   *  Pisać typy generyczne i generyczne interfejsy
   *  Pisać metody generyczne
   *  Pisać delegaty generyczne
   *  Zobaczysz wyrażenia lambda, metody rozszerzenia
   *  Zdarzenia i procedury obsługi zdarzeń
   *  Strategi, których możesz użyć, aby dodać ograniczenia do parametrów typu ogólnego
   *  Wiele przydatnych wskazówek i dobrych praktyk
   *  Zbudujemy naszą własną wersjie kontenera wstrzykiwania zależności

Wymagania

Chęć nauki programowania i dobrej zabawy !!!
C# Podstawy programowania
Pisać proste aplikacje w języku C#

Dla kogo jest ten kurs:

  • Programiści języka C#
  • Gdy nauczysz się podstaw C#, to co zrobić dalej?
  • Chcesz rozwijać swoje umiejętności poza podstawy?

Opis

W tym kursie pokażę Ci, wszystko, co powinieneś wiedzieć o typach Generycznych w języku C#, a może nawet trochę więcej.

Rozdział. 1)
Pokażę podstawowe zasady, które powinieneś znać o typach Generycznych,
wyjaśnić dlaczego istnieją i jakie rodzaje problemów rozwiązują.

Rozdział. 2)
Następnie zagłębimy się w typy generyczne z perspektywy kogoś,
kto musi pisać typy generyczne. Zaczniemy również używać i pisać generyczne interfejsy.

Rozdział. 3)
Następnie zajmiemy się użyciem parametrów typu ogólnego
do generowania poszczególnych bloków kodu.
Oznacza to, że przyjrzymy się metodom, delegatom generycznym,
a także przyjrzymy się wyrażeniom lambda,
metodom rozszerzenia,
zdarzeniom i procedurom obsługi zdarzeń,
z których wszystkie mogą używać parametrów typu ogólnego,
aby można było pisać bloki kodu wielokrotnego użytku .

Rozdział. 4)
Następnie przyjrzymy się strategiom, których możesz użyć,
aby dodać ograniczenia do parametrów typu ogólnego.

Rozdział. 5)
Następnie stworzymy interesujący kod z typami geneycznymi.
Pokaże Ci, jak używać typów generycznych przy pisaniu kodu wykorzystującego refleksję.
Zbudujemy naszą własną wersji kontenera wstrzykiwaniu zależności co będzie niezwykle edukacyjne.
A nasz kontener, który zbudujemy, będzie wymagał oczywiście ogólnych parametrów.

Zapraszam na kurs i życzę dobrej zabawy.


Seria Programista C# :

część 1:  C# Podstawy programowania
część 2:  C# Podstawy Programowanie obiektowego w języku C#
część 3:  C# Najlepsze Praktyki – Podstawy języka
część 4:  Wprowadzenie do kolekcji C#
część 5:  C# Generics

Generic Types

1
Wprowadzenie
00:00:34
2
Nasz Własny Stos
00:13:59
3
Piszemy Testy Dla Naszego Stosu
00:12:55
4
Użycie Naszego Stosu
00:15:56
5
Object
00:19:37
6
Kopiuj i Wklej
00:08:53
7
Typy Generyczne
00:04:52
8
Nasz Stos Generyczny
00:09:16
9
Terminologia
00:06:57
10
Podsumowanie
00:01:22
11
Quiz

Generic Classes And Interfaces

1
Wprowadzenie
00:00:43
2
Nowe Wymagania
00:06:19
3
Nasz Własny Interface
00:14:52
4
Nasza własna Kolekcja
00:10:53
5
Nasz Kolejny Stos
00:09:39
6
Kolejka Nadpisująca
00:10:58
7
IEnumerable
00:16:09
8
Interfejsy kolekcji
00:05:44
9
CarComparer
00:23:55
10
Czyszczenie
00:10:23
11
Podsumowanie
00:02:02
12
Quiz

Generic Methods And Delegates

1
Wprowadzenie
00:00:41
2
Metody Generyczne
00:18:35
3
Metody Rozszerzenia
00:20:55
4
Refactoring
00:07:21
5
Delegaty Generyczne
00:15:29
6
Action
00:10:12
7
Func
00:08:48
8
Predicate
00:04:51
9
Konwerter
00:14:36
10
Zdarzenia Generyczne
00:15:14
11
Podsumowanie
00:00:47
12
Quiz

Generic Constraints

1
Wprowadzenie
00:00:37
2
Ograniczenia
00:03:31
3
Model
00:04:45
4
Cel Naszej Aplikacji
00:04:34
5
Repozytorium i ograniczenia
00:21:10
6
Repozytorium
00:08:21
7
Ograniczenie Interfejsu
00:08:36
8
Ograniczenia
00:15:41
9
Kowariancja
00:13:04
10
Kontrawariancja
00:10:35
11
Podsumowanie
00:01:58
12
Quiz

Generics And Reflection

1
Wprowadzenie
00:00:45
2
Tworzenie Instancji Typów Ogólnych
00:17:17
3
Wywoływanie Metod Ogólnych
00:07:59
4
Nasz Własny Kontener
00:12:29
5
Pierwsza Funkcja Naszego Kontenera.
00:17:15
6
Praca Z Konstruktorami
00:07:58
7
Praca Z Niezwiązanymi Typami
00:15:04
8
Podsumowanie
00:01:11
9
Quiz
3 pytań
10
Podsumowanie kursu

Z Całkiem Innej Beczki

1
Canva
00:16:10
2
Przydatne Narzędzia – Nozbe
00:18:27
3
Evernote
00:12:26
4
Generator Kalendarzy
00:06:58
5
Smash i WeTransfer
00:09:13
Celem było umożliwienie nam ponownego użycia większej ilości kodu, przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa typów.

Kod źródłowy dostępny na githubie

https://github.com/mariuszjurczenko/Generics

Dodaj opinię jako pierwszy.

Proszę logowanie zostawić opinię
Dodaj do listy życzeń
Czas trwania: 9 godzin
Wykłady: 56
Video: 9 godzin
Poziom: Pośredni

Zapisz się do Newslettera