C# Seria Programista – część 3 – Najlepsze Praktyki Podstawy Języka

Programista C# Part3

C# Najlepsze Praktyki – Podstawy języka

Czego się nauczysz
   *  Gdy nauczysz się podstaw C#, to co zrobić dalej?
   *  Pomyśl o tym kursie jako o swojej praktyce.
   *  C# Najlepsze Praktyki: podstawy jezyka.
   *  Jak budować dobre klasy, pola, właściwości, metody.
   *  Zobaczysz kiedy używać klas statycznych, klasy singletony.
   *  Overloading metod lub Overriding metod?
   *  Te tematy poprowadzą cię po ścieżce od ucznia do wykwalifikowanego programisty.
   *  Wiele przydatnych wskazówek i dobrych praktyk.

Wymagania

Chęć nauki programowania i dobrej zabawy !!!
C# Podstawy programowania

Dla kogo jest ten kurs:

  • Programiści C#.
  • Gdy nauczysz się podstaw C#, to co zrobić dalej?
  • Chcesz rozwijać swoje umiejętności poza podstawy?
  • Te tematy poprowadzą cię po ścieżce od ucznia do wykwalifikowanego programisty.

Opis

Kiedy po raz pierwszy zacząłem swoją kariera programistyczna, szybko dowiedziałem się, że jest duża różnica między wiedzą, jak pisać kod a wiedzą jak dobrze napisać kod, i tutaj leży wyzwanie.

Celem tego kursu jest nauka najlepszych praktyk podczas używania podstawowych funkcji języka C#. Prawie wszystko, co tworzymy z C# jest klasą. Najtrudniejsze jest określenie właściwych klas dla każdej warstwy aplikacji. Będziemy badać warstwy aplikacji a następnie spojrzymy na różne typy klas, które możemy stworzyć. Przyjrzymy się również testom jednostkowym.

Następnym krokiem jest budowanie dobrych klasy. Przeanalizujemy kod który należy do klasy i spojrzymy na przestrzenie nazw, klasy statyczne i klasy singleton.

Klasy nie robią niczego, dopóki nie zaczniemy z nich korzystać, więc dalej przyjrzymy się najlepszym praktykom do korzystania z klas, w tym inicjalizacji obiektu, lazyloading, i nowemu operatorowi warunkowemu.

W ramach klasy dane są przechowywane w polach. Zbadamy jak prawidłowo definiować pola, w tym pola zaplecza, stałe i pola tylko do odczytu. Kiedy już mamy dane w naszych pola, chcemy chronić te pola z właściwościami. Omówimy najlepsze praktyki dotyczące korzystania z automatycznych właściwości.

Metody zapewniają operacje dla klasy, więc większość kodu, który piszemy, będzie w ramach tych metod. Będziemy patrzeć kiedy, dlaczego i na najlepsze praktyki tworzenia dobre metody, w tym przeciążanie metod, nadpisywanie metod, metody łancuchowe.

Większość metod wymaga pewnych danych, i te dane są często przekazywane do metoda przez parametry. Będziemy patrzeć na najlepsze praktyki dotyczące określania jasnych parametrów metody, w tym nazwane parametry, parametry wyliczeniowe, parametry opcjonalne i parametry ref i out.

Wiekszość danych w aplikacji jest przechowywana w ciągach tekstowych, więc omówimy najlepsze praktyki dla obsługi ciągów tekstowych, w tym sprawdzanie wartości null, formatowanie ciągów tekstowych, nową funkcje interpolacji ciągów i StringBuilder.

Seria Programista C# :

część 1:  C# Podstawy programowania
część 2:  C# Podstawy Programowanie obiektowego w języku C#
część 3:  C# Najlepsze Praktyki – Podstawy języka
część 4:  Wprowadzenie do kolekcji C#
część 5:  C# Generics

Wprowadzenie

1
Wprowadzenie
00:02:46
2
Wymagania Wstępne
00:01:48
3
Pliki do kursu
00:04:08
4
Konspekt Szkolenia
00:03:14
5
Quiz
3 pytań

Definiowanie Właściwych Klas

1
Wprowadzenie
00:02:25
2
Architektura Aplikacji
00:12:21
3
Architektura Aplikacji – Demo
00:09:27
4
Co To Jest Klasa
00:06:30
5
Rodzaje Klas
00:07:48
6
Testy Jednostkowe
00:08:33
7
Tworzymy Klasy
00:18:18
8
Testy Jednostkowe – Demo
00:15:15
9
Często Zadawane Pytania
00:02:38
10
Quiz

Budowanie Dobrych Klas

1
Wprowadzenie
00:02:11
2
Budowanie Klasy
00:09:31
3
Budowanie Klasy – Demo
00:18:47
4
Definiowanie Konstruktorów
00:03:27
5
Definiowanie Konstruktorów – Demo
00:17:33
6
Konstruktor Najlepsze Praktyki
00:02:27
7
Przestrzenie Nazw
00:11:47
8
Budowanie Klasy Statycznej
00:13:50
9
Budowanie Klasy Singelton
00:04:22
10
Często Zadawane Pytania
00:04:02
11
Quiz

Dostęp I Korzystanie Z Klas

1
Wprowadzenie
00:02:41
2
Referencje I Using
00:03:26
3
Używanie Klasy
00:20:31
4
Dostęp Do Klasy
00:03:47
5
Inicjalizacja Obiektu
00:10:01
6
Tworzenie Obiektów Powiązanych
00:16:39
7
Null – Kontrola
00:09:15
8
Często Zadawane Pytania
00:03:42
9
Quiz
4 pytań

Definijowanie Odpowiednich Pól

1
Wprowadzenie
00:01:48
2
Pola
00:04:33
3
Typy Nullable
00:12:39
4
Stałe
00:11:29
5
Pola Tylko Do Odczytu
00:13:44
6
Stała A Pole Tylko Do Odczytu
00:02:19
7
Często Zadawane Pytania
00:03:11
8
Quiz
4 pytań

Tworzenie Dobrych Właściwosci

1
Wprowadzenie
00:03:09
2
Właściwości – Geter
00:11:32
3
Właściwości – Seter
00:15:38
4
Automatycznie Implementowane Właściwości
00:16:14
5
Właściwości Dostępność
00:11:54
6
Dodatkowe Zastosowania Właściwości
00:05:25
7
Skrót Dla Składni
00:08:39
8
Zalety Właściwości
00:02:36
9
Często Zadawane Pytania
00:02:58
10
Quiz
2 pytań

Tworzenie Dobrych Metod

1
Wprowadzenie
00:03:56
2
Budowanie Metod – Sygnatura Metody
00:06:10
3
Budowanie Metod – Ciało Metody I Wartość Zwracana
00:09:21
4
Budowanie Metod – Demo
00:21:51
5
Budowanie Metod – Demo cz.2
00:11:04
6
Właściwość Czy Metoda
00:03:40
7
Przeciążanie Metod
00:18:49
8
Metoda Łańcuchowa
00:05:23
9
Nadpisywanie Metody
00:09:33
10
Expression Bodied Methods
00:10:11
11
Często Zadawane Pytania
00:03:06
12
Quiz
4 pytań

Określanie Parametrów Metody

1
Wprowadzenie
00:03:19
2
Poprawianie Parametrów W Sygnaturze Metody
00:17:32
3
Nazwane Argumenty
00:07:36
4
Definiowanie Parametrów Wyliczeniowych
00:09:56
5
Opcjonalne Parametry
00:16:10
6
Ref I Out
00:08:05
7
Często Zadawane Pytania
00:04:26
8
Quiz
4 pytań

Obsługa Ciagów Tekstowych (String)

1
Wprowadzenie
00:0
2
Metody .Net Klasy String
00:19:48
3
Obsługa Null
00:08:23
4
Dosłowne Ciągi Tekstowe
00:13:23
5
Formatowanie Ciągów Tekstowych
00:09:50
6
Interpolacja Łańcuchów Tekstowych
00:05:25
7
Budowanie Długich Ciągów Tekstowych
00:10:17
8
Często Zadawane Pytania
00:02:56
9
Quiz
4 pytań
10
Podsumowanie kursu
33 pytań
11
Dodatkowe materiały

Z Całkiem Innej Beczki

1
Canva
00:16:11
2
Nozbe
00:18:28
3
Evernote
00:12:26
4
Generator Kalendarzy
00:06:58
5
Smash i WeTransfer
00:09:13
Oddziela aplikację na komponenty, które są łatwiejsze do tworzenia, zmiany, rozszerzania, ponownego wykorzystania i utrzymania.
Klasa, która udostępnia tylko jedno wystąpienie samej siebie.
Podczas definiowania pola z prostym typem danych, który nigdy się nie zmieni.
Z kodem w getterze lub setterze i z odpowiednimi modyfikatorami dostępności.

Kod źródłowy dostępny na githubie

https://github.com/mariuszjurczenko/DevHobbyApp



Dodaj opinię jako pierwszy.

Proszę logowanie zostawić opinię