Programista C#

9 komentarzy

C# Seria Programista

część 1: C# Podstawy programowania

Obiektowy język programowania zaprojektowany dla platformy .Net
C# jak każdy język programowania ma mocne i słabe strony. Niektóre języki są wydajne, lecz podatne na błędy lub trudne w stosowaniu, podczas gdy inne są prostsze, lecz mogą mieć ograniczoną funkcjonalność lub słabszą wydajność. C# jest językiem zaprojektowanym tak, aby stanowił optymalne połączenie prostoty, efektywności oraz użyteczności.

 

część 1: C# Podstawy programowania

Czego się nauczysz?

  • W krótkim czasie poznasz zupełnie od podstaw kompletny proces budowania aplikacji C#
  • Zaczniesz programować pierwsze aplikacje
  • Będziesz tworzyć klasy i obiekty w swoim kodzie
  • Pisania czytelnego i poprawnego kodu
  • Unikania często popełnianych błędów
  • Korzystania ze zmiennych, tablic, instrukcji warunkowych
  • Obsługi wyjątków
  • Wiele przydatnych wskazówek i dobrych praktyk

 

Szkolenie powstało z myślą o osobach początkujących, które chciałyby nauczyć się podstaw programowania w języku C# na praktycznych i prostych do zrozumienia przykładach.

C# jak każdy język programowania ma mocne i słabe strony. Niektóre  języki są wydajne, lecz podatne na błędy lub trudne w stosowaniu,  podczas gdy inne są prostsze, lecz mogą mieć ograniczoną funkcjonalność  lub słabszą wydajność. C# jest językiem zaprojektowanym tak, aby  stanowił optymalne połączenie prostoty, efektywności oraz użyteczności.

W trakcie kursu będziesz budował proste aplikacje, co pozwoli Ci poznać dobrze różne obszary języka. Przyswoisz sobie wiele przydatnych wskazówek i dobrych praktyk,  które pozwolą Ci zachować czytelność kodu i uniknąć najczęściej  popełnianych błędów.

Tworzenie klas to istota programowania.  To właśnie dlatego poświęciłem im cały rozdział. Dowiesz się z  niego między innymi jaką funkcję pełnią klasy w języku C#, jak je  tworzyć oraz czym różnią się one od zmiennych. Poruszymy również bardzo  ważny temat hermetyzacji, modyfikatorów dostępu oraz budowy konstruktorów.

 

KURS DOSTĘPNY NA PLATFORMIE UDEMY

Na platfomie e-learningowej Udemy. To będzie miejsce Twojej nauki.
Wybór Udemy oznacza też wiele korzyści dla Ciebie:

Dożywotni dostęp i sprawdzona platforma

Uruchamiając kurs na Udemy, masz do niego dożywotni dostęp, czyli możesz z niego korzystać, dopóki nie usuniesz własnego konta z Udemy. Udemy jest prawdopodobnie największą platformą do e-learningu na świecie.

Aktualizacje kursów i przyjazny interfejs

Wszystkie aktualizacje w kursach są dla Ciebie natychmiast dostępne. Jeśli dodam dodatkowy materiał, czy zaktualizuje starszy, to Ty masz go dostępnego w swoim kursie od razu i bez opłat. Platforma jest też czytelna i łatwa w obsłudze.

Pytania i przydatne rozwiązania

Jeśli podczas kursu będziesz mieć pytania lub natkniesz się na problem, możesz napisać pytanie poprzez Udemy. Platforma Udemy posiada też wiele funkcji, które jako trener mogę wykorzystać, by przygotować jeszcze lepsze kursy.

 

SPECJALNA OFERTA DLA CIEBIE

KUPUJĄC KURS POPRZEZ TEN LINK JEST TANIEJ

 

Seria Programista C# :

część 1:  C# Podstawy programowania       
kod:  https://github.com/mariuszjurczenko/CSarpKurs

część 2:  C# OOP (obiektówka)                    
kod:  https://github.com/mariuszjurczenko/Kaczorek  

część 3: C# Najlepsze Praktyki – Podstawy języka  
kod:  https://github.com/mariuszjurczenko/DevHobbyApp

 

 

część 2: Podstawy Programowanie obiektowego w języku C #

Tematem tego kursu będzie programowanie w języku C #, a dokładnie wszystko co powinieneś wiedzieć o programowaniu obiektowym. Po podaniu specyfikacji nowej funkcji lub nowej aplikacji zacznij od zidentyfikowania klas z wymagań lub specyfikacji. Programowanie obiektowe reprezentuje encje i koncepcje aplikacji jako zbioru klas.

Następnym krokiem jest przeanalizowanie zidentyfikowanych klas i podział obowiązków w zależności od potrzeb. Chodzi o to, że aplikacja powinna zostać rozłożona na części z minimalnym nakładaniem się funkcji. Jeśli każda klasa ma jeden cel, łatwiej jest pisać, testować, a później znajdować tę klasę, gdy trzeba ją zaktualizować lub rozszerzyć. To sprawia, że kod jest łatwiejszy do modyfikacji i dostosowania do nowych wymagań i przyszłych wymagań.

Następnym krokiem jest przyjrzenie się związkom. Relacje między klasami definiują sposób, w jaki obiekty utworzone z tych klas mogą współpracować w celu wykonywania operacji aplikacji.

Ostatnim krokiem jest wykorzystanie ponownego użycia. Siła programowania obiektowego leży w obietnicy ponownego użycia. Poprzez wyodrębnienie podobieństwa między zestawami klas do oddzielnej klasy, masz więcej kodu wielokrotnego użytku. Rozbudowane ponowne wykorzystanie istniejących, sprawdzonych klas nie tylko skraca czas opracowywania, ale także prowadzi do bardziej niezawodnych aplikacji. Przykładowa aplikacja została ponownie wykorzystana poprzez klasę bazową z wykorzystaniem dziedziczenia.

Następnie zademonstrujemy ponowne użycie poprzez bibliotekę komponentów klas ogólnych.
I wreszcie, zobaczymy ponowne użycie interfejsów. Interfejsy zapewniają czysty sposób interakcji aplikacji z innymi klasami, komponentami, aplikacjami lub systemami.

SPECJALNA OFERTA DLA CIEBIE

KUPUJĄC KURS POPRZEZ TEN LINK JEST TANIEJ

 

część 3: C# Najlepsze Praktyki – Podstawy języka

Kiedy po raz pierwszy zacząłem swoją kariera programistyczna, szybko dowiedziałem się, że jest duża różnica między wiedzą, jak pisać kod a wiedzą jak dobrze napisać kod, i tutaj leży wyzwanie.

Celem tego kursu jest nauka najlepszych praktyk podczas używania podstawowych funkcji języka C#.
Prawie wszystko, co tworzymy z C# jest klasą. Najtrudniejsze jest określenie właściwych klas dla każdej warstwy aplikacji.
Będziemy badać warstwy aplikacji a następnie spojrzymy na różne typy klas, które możemy stworzyć. Przyjrzymy się również testom jednostkowym.

Następnym krokiem jest budowanie dobrych klasy. Przeanalizujemy kod który należy do klasy i spojrzymy na przestrzenie nazw, klasy statyczne i klasy singleton.

Klasy nie robią niczego, dopóki nie zaczniemy z nich korzystać, więc dalej przyjrzymy się najlepszym praktykom do korzystania z klas, w tym inicjalizacji obiektu, lazyloading, i nowemu operatorowi warunkowemu.

W ramach klasy dane są przechowywane w polach. Zbadamy jak prawidłowo definiować pola, w tym pola zaplecza, stałe i pola tylko do odczytu. Kiedy już mamy dane w naszych pola, chcemy chronić te pola z właściwościami. Omówimy najlepsze praktyki dotyczące korzystania z automatycznych właściwości.

Metody zapewniają operacje dla klasy, więc większość kodu, który piszemy, będzie w ramach tych metod. Będziemy patrzeć kiedy, dlaczego i na najlepsze praktyki tworzenia dobre metody, w tym przeciążanie metod, nadpisywanie metod, metody łancuchowe.

Większość metod wymaga pewnych danych, i te dane są często przekazywane do metoda przez parametry. Będziemy patrzeć na najlepsze praktyki dotyczące określania jasnych parametrów metody, w tym nazwane parametry, parametry wyliczeniowe, parametry opcjonalne i parametry ref i out.

Wiekszość danych w aplikacji jest przechowywana w ciągach tekstowych, więc omówimy najlepsze praktyki dla obsługi ciągów tekstowych, w tym sprawdzanie wartości null, formatowanie ciągów tekstowych, nową funkcje interpolacji ciągów i StringBuilder.

SPECJALNA OFERTA DLA CIEBIE

KUPUJĄC KURS POPRZEZ TEN LINK JEST TANIEJ

 

 

(pierwsza wersja kursu C# Podstawy programowania)

Kurs C# odc.1

 

Kurs C# odc.2

 

Kurs C# odc.3

 

Kurs C# odc.4

 

Kurs C# odc.5

 

Kurs C# odc.6

 

Kurs C# odc.7

 

Kurs C# odc.8

 

Kurs C# odc.9

 

Kurs C# odc.10

 

Kurs C# odc.11

 

Kurs C# odc.12

 

Kurs C# odc.13

 

Kurs C# odc.14

 

Kurs C# odc.15

 

Kurs C# odc.16

 

Kurs C# odc.17

 

Kurs C# odc.18

 

Kurs C# odc.19

 

Kurs C# odc.20

 

Kurs C# odc.21

 

Kurs C# odc.22

 

Kurs C# odc.23

 

Kurs C# odc.24

 

Kurs C# odc.25 Delegaty

 

Kurs C# odc.26 Zdarzenia

 

Kurs C# odc.27 Kontrola Przepływu

 

Kurs C# odc.28 Switch

 

Kurs C# odc.29 Pętle

 

Kurs C# odc.30 Instrukcje skoku

 

Kurs C# odc.31 Throw

 

Kurs C# odc.32 Try Catch

 

Kurs C# odc.33 Finally

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

9 komentarzy “Programista C#”